Online lojistik servisinden e-ticaretteki kırılmalara yeni nesil çözüm
Küresel tedarik ve lojistik kırılmaları, perakende satışların yüzde 21’ine sahip e-ticaret pazarının büyümesini tehlikeye atarken, birçok çevrimiçi perakendeci çevik ve esnek operasyonel süreçler yaratmak için profesyonel lojistik servislere yöneliyor. Yeni nesil yerli lojistik servisi Shipbu, depodan depoya anahtar teslim modeliyle Çin menşeli ürünleri, başta Alibaba olmak üzere fabrikasından teslim alıyor, Amazon’un depolarına ulaştırıyor.
Perakende dalında birkaç yıldır süregelen teknoloji takviyeli altyapı iyileştirmeleri e-ticaret satışlarını artırırken, Morgan Stanley’in verilerine göre 2021’de perakende satışlarının yüzde 21’ine ulaşan e-ticaretin pazar payını 2026’ya kadar yüzde 27’ye ulaştıracağı öngörülüyor. Buna karşın dünya çapında yaşanan gelişmelerin yol açtığı tedarik ve lojistik kırılmaları ise sektörün büyümesinde tehdit oluşturmaya devam ediyor. Mevcut riskler karşısında önlem almak isteyen e-ticaret satışçıları ise depolama, nakliye, envanter yönetimi gibi operasyonel süreçlerin verimliliğini artırmak için profesyonel lojistik servislere yöneliyor. Tuğer Akkaya’nın kurucusu olduğu yerli lojistik servisi Shipbu ise depodan depoya sevkiyat için geliştirdiği anahtar teslim hizmetiyle çevrimiçi satışçıların inançlı ve süratli e-ticaret yapmalarını mümkün kılıyor.
E-ticaret perakendecilerin eserlerini online pazaryerlerinin depolarına ulaştırmak için gün geçtikçe daha fazla dış kaynak kullandığını kaydeden Tuğer Akkaya, mevzuyu şu sözlerle kıymetlendirdi:
“Günümüzün rekabetçi ortamında e-ticaret perakendecilerinin kusursuz bir lojistik ve tedarik idaresi oluşturmaları kritik hale gelirken, bu durumun tersine globalde yaşanan gelişmeler kesintisiz ve yanılgısız işleyen bir ağ yaratmayı gün geçtikçe zorlaştırıyor. Birçok çevrimiçi perakendeci bu yüzden gelişmiş teknolojiyle hizmet vererek iş süreçlerinde çevik ve esnek bir yapı oluşturacak lojistik hizmet sağlayıcılarına yöneliyor. Platform Çin’in her yerinden ürünleri teslim alarak, globalde en çok ziyaret edilen e-ticaret pazaryeri Amazon’un Amerika, Kanada ve tüm Avrupa’daki depolarına ulaştırıyoruz.”
ALİBABA VE AMAZON ARASINDA ENTEGRE ÇALIŞIYOR
Hizmetlerinin Çin menşeli ürünleri kapsadığı söyleyen Akkaya, iş modellerini şu şekilde aktardı:
“Platformumuzda üretici, çevrimiçi satıcı ve Amazon depoları arasındaki tüm taşımacılık ve operasyonel yükümlülükleri üstleniyoruz. Yalnızca Çin’den Amazon depolarına eser nakliyeciliği hizmeti vermiyor, birebir vakitte Amazon ile büsbütün entegre çalışıyoruz. Üreticiden aldığımız eserlerin Amazon standartlarına nazaran denetimlerini yapıyor ve FNSKU (Fulfillment Network Stock Keeping Unit) etiketleme süreçlerini gerçekleştirerek müşteriye tüm operasyonel süreçlerinde kolaylık sağlıyoruz. Alibaba ve Amazon ortasında entegre çalışan dünyadaki birinci lojistik servisi olarak, etiketlemenin akabinde eserleri denetim edip fotoğraflıyor ve gümrük süreçlerini takip ediyoruz. Son adımda ise eserleri Amerika, Avrupa ve Kanada’daki Amazon’un depolarına teslim ediyoruz.”
80’İ AŞKIN PROJENİN SONUNDA MÜŞTERİLERİNİN TAMAMINDAN OLUMLU GERİBİLDİRİM ALDI
Satışçıların ürünlerini pazaryeri deposuna koli, palet, konteyner gibi birçok farklı şekilde ulaştırdığının altını çizen Tuğer Akkaya, “2022’de kurulmuş yeni nesil lojistik servisi olarak, platformumuza kayıt olan 4 binden fazla müşterimizle imzaladığımız anlaşmalar kapsamında 2 milyon paketi Amazon depolarına teslim ettik. Sorunsuz bir şekilde tamamladığımız 80’den fazla projenin sonucunda müşterilerimizin tamamından olumlu geribildirim aldık. Tecrübesi önceliklendirdiğimiz hizmet modelimizde, müşterilerimizin tüm sorularını yanıtlayabilecekleri dayanak çizgisi oluşturarak çevrimiçi perakendecilerin satışlarına odaklanmasını sağladık. Gelecek periyotta daha fazla e-ticaret satıcısını ağımıza katmayı hedefliyoruz” sözlerini kullandı.